keventäminen
Liiallinen keventäminen – ethän sorru tähän laihduttajan tuhoisaan sudenkuoppaan?
27.8.2017
laihdutusruokavalio
Toimiva laihdutusruokavalio – 30+ tunnusmerkkiä, joilla löydät sellaisen
10.9.2017
Näytä kaikki
laihduttaja

Laihduttaja, tässä on onnistumisesi resepti. Kerron sinulle, mitä sinun tulee tietää ja millaisia tapoja oppia, jotta painonpudotusprojektistasi tulee vihdoin menestys. Järkyttävä totuus on, että jopa 90% laihduttajista epäonnistuu ja lihoo uudelleen entisiin mittoihinsa (tai jopa yli).

Aiemmissa postauksissa kävimme läpi sitä, miten laihduttaja voi tietämättään sabotoida onnistumistaan:

Seuraavaksi yleisin ongelma on, ettei tiedetä oikein mitä siihen lautaselle sitten kannattaisi laittaa. Mitä on “lupa syödä”, että laihtuu? Usein ongelmaksi koetaan myös se, että perheelliset painonpudottajat eivät jaksa kokkailla itselleen eri aterioita ja muulle perheelle toisia – eikä tarvitsekaan.

Jotta painosi putoaa menestyksekkäästi, sinun tulee olla selvillä vähintään näistä asioista:

  • paljonko on sopivasti, jotta paino putoaa muttet ajaudu säästöliekkiin ja elimistö ei ala jarruttelemaan energiankulutusta (sekä levossa että liikkuessa)
  • mitä käytännössä syöt ja lautasellesi laitat
  • mistä löytää aikaa ruoanlaitolle ja nopeita, helppoja, laihdutustavoitettasi tukevia reseptejä

Eli tarvitset oikeanlaisia työkaluja. Ja jos niitä ei ole, niin siitä viimeistään alkaa se harmituksen kierre. Ei riitä, että podet huonoa omaatuntoa siitä, että kiloja on kertynyt vaan joudut vielä kamppailemaan ruoanlaiton kanssa kiireisessä arjessasi. Aamupala on maitorahkaa ja mehukeittoa ja lounas tonnikalasalaattia – koska et muuta keksi ja aikaa on rajallisesti. Illalla viimeistään stressi valtaa mielen, kun pitäisi ehtiä kauppaan ja valmistaa ruoka. Pahimmassa tapauksessa itsellesi ja muulle perheelle erilaiset versiot. Ei ihme että iso osa painonpudottajista lyö hanskat tiskiin ennen kuin ovat päässeet lähellekään tavoitettaan.

Nakkikastikkeella ja perunamuusilla paino ei putoa, vaan kyse on kokonaisuuden hahmottamisesta. Pääsääntöisesti ei ole tarpeen rajoittaa jotain tiettyjä ruoka-aineita, mutta ellei raamit syömiset suhteen ole hallussa, ei valitettavasti synny tulostakaan. Ainakaan sellaista, josta saisit nauttia vielä kuukausienkin kuluttua.

Laihduttaja, näin onnistut

Uskotko jos kerron sinulle, että laihduttaminen voi olla myös vähemmän stressaava prosessi?

Tässä muutamia Kiloille kyytiä -verkkovalmennukseen osallistuneiden huomioita valmennuksesta:

  • sinulla on käytössäsi reseptipankki, josta voit suunnitella oman taloutesi ruokailut vaikka etukäteen ja jättää stressailut kauppareissuista sikseen – valtava helpotus arkeen ja yksi stressinaihe vähemmän
  • aamupalavaihtoehtoja on tarjolla muitakin kuin se maitorahka ja mehukeitto
  • saat hyvällä omalla tunnolla herkutella välillä
  • paino putoaa tasaisesti – motivoi jatkamaan samalla tiellä
  • tunnet olosi virkeäksi – liikuntakin alkaa maistua eri tavalla
  • makeanhimo vähenee eikä enää hallitse elämääsi – sanomattakin selvää, että helpottaa arkea ja laihdutusprojektia
  • tiedät, että tämä ruokavalio on elämäntapa, jotka pystyt helposti noudattamaan – silloin tulokset ovat myös pysyviä

 

 

Koska kyse on hyvin yleisesti laihduttajien mieltä askarruttavasta ongelmasta, ja jopa siitä, mihin se laihdutus useimmilla helposti viimeistään törmää seinään – eli ei tiedetä tai keksitä mitä voisi syödä, on Kiloille kyytiä -verkkovalmennuksessa tarjolla yhteensä 4 erilaista esimerkkiviikkoa ruokailuun (sisältäen reseptit ja kauppalistat).

Tässä verkkovalmennuksessa

  • saat käyttöösi yhteensä neljä erilaista ruokavalion esimerkkiviikkoa varmistamaan, että reseptit eivät lopu kesken 
  • valmiit kauppalistat helpottamaan arkea ja ateriasuunnittelua
  • kirjalliset ja kuvalliset ohjeet aterioiden koostamiseksi ilman vaakaa

Lisäksi opit, että

  • tämä ruokavalio on elämäntapa, jotka pystyt helposti noudattamaan ja tiedät, että tulokset ovat myös pysyviä
  • syödessäsi hyvin paino putoaa, saat lisää energiaa ja liikuntakin alkaa maistua eri tavalla motivaation lisääntyessä
  • makeanhimo poistuu säännöllisen syömisen myötä
  • voit herkutella hallitusti ilman pelkoa morkkiksesta, repsahtamisesta tai ilman ”palaan ruotuun sitten maanantaina” ajatuksia, ja saat silti tuloksia!
  • ruokaa ei tarvitse kohdella pahana asiana ja vihollisena, eikä sitä tarvitse ostaa liikunnalla
  • aito, puhdas ravinto on paras ystäväsi matkallasi kohti hoikkaa ja hyvinvoivaa kehoa ja mieltä
  • osaat laittaa terveellistä ja herkullista ruokaa, joka takaa, että pääset tavoitepainoosi ja pysyt siellä
  • vertaistuessa on voimaa – suljetussa kurssiportaalissa voit aina kysyä vinkkejä minulta ja muilta valmennettavilta

Kiloille kyytiä -verkkovalmennus tulossa keväällä 2018.

TallennaTallenna

TallennaTallenna

TallennaTallenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *