Suklaasmoothie -resepti ja 5 vinkkiä täydellisen smoothien valmistamiseksi

flunssan hoito
Kaikki, mitä jokaisen liikkujan tulisi tietää aiheesta flunssan hoito
1.11.2017
kilpirauhasen vajaatoiminta ja liikunta
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja liikunta
7.2.2018
Näytä kaikki
suklaasmoothie

Smoothie on supernopea ja helppo ja silti terveellinen välipala. Kyllä, myös suklaasmoothie voi olla sitä! Tai oikeastaan voisi puhua jopa ateriasta lasissa. Sillä juuri sellaisen siitä halutessaan saa.

Oikein koostettuna saat smoothiesta ravitsevan ja energiapitoisen evään, jolla pärjäät pitkälle seuraavaan ateriaan tarvittaessa.


5 vinkkiä herkullisen smoothien valmistamiseksi

  1. valitse mieleisesi neste (vesi, maito tai vaikkapa pähkinämaito)
  2. valitse proteiininlähde (rahka, jogurtti tai proteiinijauhe)
  3. valitse marjat/hedelmät (ananas, mieleisiäsi marjoja, banaani, mango)
  4. valitse ”vihreät” (pinaatti on loistava vaihtoehto, se ei käytännössä maistu smoothiesta lainkaan)
  5. valitse rasvan lähde (kookosöljy, pähkinät, avokado)


Suklaasmoothie (2:lle)


3-4 dl vettä tai maitoa
2 mitallista suklaanmakuista proteiinijauhetta (tai kokeile ihmeessä vaikka proteiinivanukastakin!)
1 banaani
1 peukalonpäänmitta maapähkinävoita (tai muuta pähkinävoita)
1 peukalonpäänmitta pellavasiemenrouhetta

Blendaa kaikki ainekset sekaisin. Lisää halutessasi jäitä, jos käytät tuoretta banaania.

Jos kaipaat kattavampaa opasta, käy katsomassa Supersmoothieopas verkkokaupasta.

Supersmoothiepas sisältää yksityiskohtaiset ohjeet erilaisten smoothievariaatioiden tekoon sekä 10 erilaista reseptiä, jotka vievät kielen mennessään.

Nämä(kin) ohjeet on julkaistu Hyvän Olon Onnistujien Tsemppikirjeessä syksyllä. Haluaisitko saada nämä vinkit suoraan sähköpostiisi? Liity mukaan alta!

suklaasmoothie

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *