Butternut Squash – herkkuja myskikurpitsasta
14.11.2014
Testissä luonnonkosmetiikka – tuloksia
3.12.2014
Näytä kaikki

On kaksi asiaa, jotka löytyvät aina mun käsilaukusta kun kyseessä on tuntia pidempi reissu tai työpäivä. Nimittäin jotain syötävää ja vesipullo. Ennen nuo syötävät olivat kaikissa kaupoissa myytäviä proteiinipatukoita, niitä, jotka eivät erityisen hyvälle maistu mutta helpottavat nälkää kun jotain on saatava. Jossain vaiheessa tätä ituhippihurahdustani keksin kokeilla raakapatukoita. Ne ovat nimensä mukaisesti raakoja, eivätkä sisällä mitään prosessoituja aineita. Ei lisättyä sokeria, ei väri- tai lisäaineita.

Herkut

Yleisimmin raakapatukat sisältävät pähkinöitä ja taateleita, jotka muodostavat sen perusmassan. Niiden lisäksi tulevat mausteet eli esimerkiksi raakakaakao ja appelsiiniöljy. Tuohon listaan jos lisätään vielä rusinoita, onkin kasassa Cocovin appelsiiniraakapatukan aineosat. Ei enempää eikä vähempää.

Nämä säilyvät laukussa hyvin, ovat aina mehukkaita ja pehmeitä, sopivat sekä makeannälkään että ihan oikeaan nälkään, jos kunnon ruokaa ei ole tarjolla. Minä tykkään, ja tykkään ihan hirveästi. Mun lempparit ovat tällä hetkellä suklaa ja appelsiini, mutta houkuttelis jo kokeilla noita uusiakin makuja! Niitä ei vielä kaupoissa ole näkynyt, mutta muutenhan näitä patukoita saa ihan marketteja myöten, eli ei ainakaan ostamisen vaikeudesta ole testaaminen kiinni 😀

Ootko jo kokeillut?

0 Comments

  1. Jotkin raakapatukat sisättävät esim. kookosruokosokeria tms. "parempaa" sokeria, joten niidenkin kanssa saa olla tarkkana. Mun lemppari on raakaproteiinipatukka johon on lisätty herne- tai riisiproteiinia 🙂

  2. Katja sanoo:

    Totta! Kyllä ravintosisällön lukemisesta ja sisäistämisestä on valtavasti hyötyä, monessakin asiassa 🙂 Itse en varsinaisesti välttele noita "parempia" sokereita, mutta toki esimerkiksi kookossokeri on hyvin energiatiheää, eli ei sitä(kään) passaa kauhakaupalla vedellä 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *